Pierścienie centrujące. Dopasowanie otworu felgi do piasty

Posted by   Jul 29, 2022     Uncategories     0 Comments

By ograniczyć koszty produkcji wiele rozmiarów felg aluminiowych jest produkowanych ze stosunkowo dużymi otworami piasty, tak by zapewnić dopasowanie do szerokiej gamy pojazdów. A że samochody mają często różne średnice piast w zależności od marki wymyślono pomoc montażową, która kompensuje różnicę między piastą a średnicą otworu. Są to pierścienie centrujące.

Jeśli koło nie pasuje dokładnie do piasty pojazdu, kierowca pojazdu może odczuwać drgania na kierownicy, szczególnie przy dużych prędkościach. Dlatego przed montażem felgi aluminiowej należy sprawdzić, czy potrzebne są pierścienie centrujące.

Jak sama nazwa wskazuje, pierścienie centrujące podczas montażu służą do centrowania koła na piaście i precyzyjnego przykręcania. Inne popularne oznaczenia to pierścień dystansowy, pierścień środkowy, a nawet dystans.

Pierścienie centrujące są w większości wykonane z tworzywa sztucznego, niektóre również z metalu. Różne rozmiary są często dostępne w różnych kolorach, aby ułatwić odróżnienie różnych wymiarów.

Kupując u nas felgi aluminiowe, odpowiednie pierścienie centrujące otrzymasz zawsze w komplecie. Oczywiście nie dotyczy to przypadków, gdy otwór w wybranym rozmiarze felg zgadza się że średnicą piasty w Twoim aucie.

Dla każdego, kto kiedykolwiek trzymał w ręku klucz, montaż pierścienia centrującego nie powinien stanowić trudności: wystarczy wcisnąć pierścień od tyłu w otwór piasty felgi aluminiowej, co zmniejsza średnicę otworu piasty. Felga aluminiowa bardzo precyzyjnie dopasowuje się do pojazdu i można ją zamocować.